امام علی علیه السلام

کرامات امام علی علیه السلام

امام علی علیه السلام

کرامات امام علی علیه السلام

علی علیه السلام مولود کعبه از نظر اهل سنت

1- حاکم نیشابوری- متوفای 405 هجری و معاصر با شیخ مفید (ره) - در مستدرک، ج3، ص483 می گوید:

فقد تواترت الاخبار ان فاطمة بنت أسد ولدت أمیرالمؤمنین علی بن أبی طالب کرم الله وجهه فی جوف الکعبة.

روایات متواتری است که فاطمه بنت اسد، حضرت علی (علیه السلام) را در درون کعبه به دنیا آورده است.

المستدرک , حاکم نیشابوری , ج3 , ص483 ذیل ترجمه حکیم بن حزام .

روایت متواتر، از دیدگاه اهل سنت، به منزله قرآن است. یعنی اگر کسی روایت متواتر را انکار کند، گویا آیه ای از آیات قرآن را انکار کرده است.

این سخن از یک شخصیت برجسته اهل سنت است به نام حاکم نیشابوری که ذهبی در حق او می گوید:امام المحدثین؛ پیشوای محدثین است.

تذکره الحفاظ ذهبی، ج3، ص1093

ابوالفداء که از شخصیت های رجال شناس اهل سنت است،درباره حاکم نیشابوری می گوید:امام اهل الحدیث فی عصره ؛حاکم نیشابوری، پیشوای اهل حدیث در عصر خویش بوده است.

المختصر فی احوال البشر، حوادث 405

خیر الدین زرکلی، که از بزرگان وهابی است، در کتاب الاعلام، ج6، 227 در شرح حال حاکم نیشابوری می گوید:

من اکابر حفاظ الحدیث و هو اعلم الناس بصحیح الحدیث و تنجیزه عن سقیمه.

از بزرگترین حافظان حدیث است. عالم ترین انسان ها است به حدیث است و حدیث ناصحیح است.

طبقات الشافعیه سبکی، ج4، ص155 - وفیات الاعیان ابن خلکان، ج3، ص408 - شرح مواهب اللدنیه زرقانی ، ج1، ص302 - جامع الاصول ابن اثیر، ج1، ص92


 Image result for ‫مولود کعبه‬‎

 


2- حافظ گنجی - که از علمای شافعی مذهب است و متوفای 658 هجری- می گوید:

ولد امیرالمومنین علی بن أبی طالب بمکه فی بیت الله الحرام لیله الجمعه لثلث عشرة لیلة خلت من رجب سنة ثلثین من عام الفیل و لم یولد قبله و لا بعده مولود فی بیت الله الحرام سواه إکراما له بذلک و إجلالا لمحله فی التعظیم

امیر مؤمنان علیه السلام شب جمعه سیزده رجب ، سال سیم بعد از واقعه عام الفیل در داخل خانه خدا به دنیا آمد . کسی پیش از آن حضرت و بعد از آن در داخل خانه کعبه به دنیا نیامده است و این از فضائل اختصاصی آن حضرت است که خداوند به جهت بزرگداشت مقام او عطا کرده است .

الگنجی الشافعی ، أبی عبد الله محمد بن یوسف بن محمد القرشی ، کفایة‌ الطالب فی مناقب علی بن أبی طالب ، ص407 ، الباب السابع فی مولده علیه السلام ، ناشر : دار أحیاء تراث اهل البیت (ع) ، طهران ، الطبعة‌ الثالثة ، 1404هـ ، 1362 ش .

حاجی خلیفة، صاحب کشف الظنون، از گنجی شافعی به شیخ الحافظ تعبیر می کند.

کشف الظنون، ج2، ص1497

عمر رضا کحاله - از علمای معاصر اهل سنت -، از گنجی شافعی، با عظمت یاد می کند و او را از فضلا به حساب می آورد و از آثار او کفایة الطالب را می شمارد.



3- دهلوی - چندین نفر به نام دهلوی داریم. یکی شاه ولی الله دهلوی است و یکی هم عبد العزیز دهلوی، صاحب کتاب التحفة الاثنی عشریة فی الرد على الشیعة است که در حقیقت فحش نامه ای است علیه شیعه؛ که مرحوم میر حامد حسین (ره) در عبقات، جواب دندان شکنی داده که تاکنون کسی نسبت به جواب های ایشان، پاسخی نتوانسته بدهد.

احمد بن عبدالرحیم، پدر ایشان است و معروف به شاه ولی الله دهلوی، متوفای 1176 است که در کتاب إزالة الخفاء، ج2، ص251 قضیه ولادت امیرالمومنین (علیه السلام) در درون کعبه را مطرح می کند و به عنوان یک امر قطعی و مسلم محسوب می کند:

تواترت الأخبار إن فاطمة بنت أسد ولدت أمیر المؤمنین علیا فی جوف الکعبة فإنه ولد فی یوم الجمعة ثالث عشر من شهر رجب بعد عام الفیل بثلثین سنة فی الکعبة و لم یولد فیها أحد سواه قبله و لا بعده.

أخبار به تواتر رسیده است که فاطمه بنت أسد در کعبه أمیر المؤمنین علی را به دنیا آورد . أو روز جمعه 13 رجب ...



4- آلوسی، متوفای1270 است که برای اهل سنت و وهابیت، چهره شناخته شده است. بنابر آنچه که خود خیرالدین زرکلی ترجمه می کند، می گوید:

کان سلفی الاعتقاد، مجتهدا، تقلد الافتاء ببلده سنة 1248.

آلوسی از نظر اعتقاد، وهابی و سلفی است. مفتی شهرش در سال 1248 بود.

الاعلام، ج7، ص176

همین جناب آلوسی، وقتی به قضیه ولادت امیرالمومنین (علیه السلام) در کعبه می رسد، می گوید:

کون الامیر کرم الله وجهه ولد فی بیته، امر مشهور فی الدنیا و ذکر فی کتب الفریقین السنه و الشیعه ... و لم یشتهر وضع غیره کرم الله وجهه کما اشتهر وضعه بل لم تتفق الکلمة علیه. ، وما أحرى بإمام الأئمة أن یکون وضعه فیما هو قبلة للمؤمنین ؟ وسبحان من یضع الأشیاء فی مواضعها وهو أحکم الحاکمین .

اینکه امیرالمومنین (علیه السلام) در درون کعبه به دنیا آمده است، شهرت جهانی دارد و در کتاب های شیعه و سنی آمده است. غیر از امیرالمومنین (علیه السلام)، برای کسی همچنین اتفاق نظری نیست که در درون کعبه به دنیا آمده باشد. وجه افتخاری برای امام أئمّه است که در جائی که قبله مؤمنین است به دنیا آمده باشد ؟ سبحان خداوندی که أشیاء را در مکان مناسبش میکذارد .

آلوسی در شرح الخریدة الغیبیة فی شرح القصیدة العینیة، لعبد الباقی أفندی العمری، ص15

در ص 75 بعد أز کلام الأفندی العمری میکوید :

وأنت أنت الذی حطت له قدم * فی موضع یده الرحمن قد وضعا

وقیل : أحب علیه الصلاة والسلام ( یعنی علیا ) أن یکافئ الکعبة حیث ولد فی بطنها بوضع الصنم عن ظهرها فإنها کما ورد فی بعض الآثار کانت تشتکی إلى الله تعالى عبادة الأصنام حولها وتقول : أی رب حتى متى تعبد هذه الأصنام حولی ؟ والله تعالى یعدها بتطهیرها من ذلک . ا ه‍ .

کفته شده : که أو (سلام وصلوات بر أو باد) -یعنی علی- دوست داشت که کعبه را مشرّف وأز کعبه قدردانی کند با أفتادن بت ها أز روی آن جائی که أو در داخلش به دنیا آمده است , همانطور که در بعضی آثار ذکر شده است که کعبه به خداوند (تبارک وتعالى) أز برستیدن بت ها شکایت میکرد ومیکفت : خداوندا تا کی این بت ها نزدیک من برستش میشوند ؟ خدا هم وعده میداد که کعبه را أز بت ها مطهّر کند .



5- سبط ابن جوزی(متوفای 654هـ) دارد:

وروی أن فاطمة بنت أسد کانت تطوف بالبیت وهی حامل بعلی (ع) فضربها الطلق ففتح لها باب الکعبة فدخلت فوضتعه فیها .

روایت شده است که فاطمه بنت أسد ، در حالی که باردار بود ، خانه خدا را طواف می‌کرد ، درد زایمان او را فراگرفت ، در خانه کعبه به روی او باز شد ، پس داخل خانه کعبه شد و فرزندش را به دنیا آ‌ورد .

سبط بن الجوزی الحنفی ، شمس الدین أبوالمظفر یوسف بن فرغلی بن عبد الله البغدادی ، تذکرة الخواص ، ص 20 ، ناشر : مؤسسة أهل البیت  ـ  بیروت ، 1401هـ ـ 1981م .



6- علی بن الحسین مسعودی ، مورخ و ادیب مشهور شافعی مذهب (متوفای346هـ) دارد:

در باره ولادت امیر مؤمنان علیه السلام در خانه کعبه می‌فرماید :

وکان مولده فی الکَعبة .

محل تولد علی علیه السلام ، خانه کعبه است .

المسعودی ، أبو الحسن على بن الحسین بن على (متوفای346هـ) ، مروج الذهب ، ج 1 ، ص 313 .



7-ابن صباغ مالکی(855 هـ) در الفصول المهمة می‌نویسد :

ولد علی ( علیه السلام ) بمکة المشرفة بداخل البیت الحرام فی یوم الجمعة الثالث عشر من شهر الله الأصم رجب الفرد سنة ثلاثین من عام الفیل قبل الهجرة بثلاث وعشرین سنة ، وقیل بخمس وعشرین ، وقبل المبعث باثنی عشرة سنة ، وقیل بعشر سنین . ولم یولد فی البیت الحرام قبله أحد سواه ، وهی فضیلة خصه الله تعالى بها إجلالا له وإعلاء لمرتبته وإظهارا لتکرمته .

على علیه السلام در مکه مشرفه در داخل بیت الحرام ( کعبه ) در روز جمعه سیزدهم ماه خدا یعنى ماه رجب سال سى ام عام الفیل و بیست و سه سال پیش از هجرت به دنیا آمد ... پیش از او هیچ کس در کعبه متولد نشد ، و این فضیلتى است که خداوند به جهت بزرگداشت و بالا بردن مقام و اظهار کرامت او مخصوص حضرتش گردانیده است .

ابن الصباغ ، علی بن محمد بن أحمد المالکی المکی (متوفای855 هـ) الفصول المهمة فی معرفة الأئمة ، ج 1 ، ص 171 ، تحقیق : سامی الغریری ، ناشر : دار الحدیث للطباعة والنشر ـ قم ، الطبعة : الأولى ، 1422هـ .



8- علی بن برهان الدین حلبی ، صاحب کتاب مشهور سیره حلبی ،‌ بعد از سخنی طولانی در باره علی علیه السلام ، به ولادت آن حضرت در داخل خانه کعبه استدلال می‌کند :

لأنه ولد فی الکعبة وعمره (یعنی النبی) (ص) ثلاثون سنة .

زیرا آن حضرت در داخل خانه کعبه متولد شد و عمر رسول خدا در آن روز سی سال بود .

الحلبی ، علی بن برهان الدین (متوفای1044هـ) ، السیرة الحلبیة فی سیرة الأمین المأمون ، ج 1 ، ص 226 ، ناشر : دار المعرفة - بیروت – 1400هـ .



9- عباس محمود عقاد، که از شخصیت های برجسته و معاصر مصری است و مورد تائید تمام مذاهب اسلامی، حتی وهابیت است - غیر از آندسته از وهابیت که برایشان ناخوش است - ایشان در کتاب عبقریة الامام علی (علیه السلام)، ج7، ص43 چاپ بیروت می گوید:

ولد علی فی داخل الکعبة و کرم الله وجهه عن السجود لأصنامها، فکأنما کان میلاده ثمة إیذانا بعهد جدید للکعبة و للعبادة فیها و کاد علی أن یولد مسلما، بل لقد ولد مسلما على التحقیق إذا نحن نظرنا إلى میلاد العقیدة و الروح، لأنه فتح عینیه على الإسلام، و لم یعرف قط عبادة الأصنام، فهو قد تربى فی البیت الذی خرجت منه الدعوة الإسلامیة.

حضرت علی (علیه السلام) در درون کعبه به دنیا آمد و خداوند بر امیرالمومنین (علیه السلام) کرم کرد بر اینکه در برابر بتهای کعبه سجده نکند. گویا ولادت امیرالمومنین (علیه السلام) در درون کعبه، یک عهد و میثاق جدیدی برای کعبه و عبادت در پیرامون کعبه است. روزی که امیرالمومنین (علیه السلام) به دنیا آمد، قطعا مسلمان به دنیا آمد. زیرا چشم های حضرت علی (علیه السلام) بر اسلام گشوده شد و کوچکترین حرکتی که به سوی اصنام برود، از او مشاهده نشد. حضرت علی (علیه السلام) تربیت یافته دودمانی است که خورشید اسلام از آن دودمان (نبی مکرم صلی الله علیه و آله) طلوع کرده است.

تذکره الخواص سبط ابن جوزی، ص7 - فصول المهمه این صباغ مالکی، ص14 - سیره نبوی حلبی، ج1، ص150 - شرح شفای شیخ علی، ج1، ص151 - اوائل کتاب مفتاح النجاة بدخشی - نور الابصار شبلنجی، ص76 - کفایة الطالب، ص37

همه اینها، قضیه ولادت امیرالمومنین (علیه السلام) را در درون کعبه، به عنوان یک امر مسلم و قطعی بیان کرده اند.

بعضی أز منابع دیگر أهل تسنن که اعتراف دارند حضرت أمیر المؤمنین علی (علیه السلام) در کعبه شریفه به دنیا آمده اند :

1-مروج الذهب , ابو الحسن مسعودی هذلی : ج2 / ص2 چاپ مصر

2-تذکرة خواص الأمة , سبط ابن الجوزی حنفی : ص7

3-الفصول المهمّة , ابن الصباغ مالکی : ج1 / ص173 به نقل أز ابن المغازلی , ص14 , ص30

4-السیرة النبویة , نور الدین علی حلبی شافعی : ج1 / ص150

5-شرح الشفا , شیخ علی القاری حنفی : ج1 / ص151

6-مطالب السؤول , ابو سالم محمد بن طلحه شافعی : ص11 , ص156

7-محاضرة الأوائل , شیخ علاء الدین سکتواری : ص120

8-نزهة المجالس , عبد الرحمن الصفوری شافعی : ج2 / ص204

9-آیینه تصوّف , شاه محمّد حسن جشتی : ص1311

10-روائح المصطفى , صدر الدین أحمد بردوانی : ص10 چاپ 1302 هـ

11-کتاب الحسین , سید علی جلال الدین : ج1 / ص16

12-نور الأبصار , محمد مؤمن شبلنجی : ص76 , ص73 چاپ مصر

13-کفایة الطالب , شیخ حبیب الله شنقیطی : ص37 , ص25

14-النعیم المقیم , عمر بن محمد بن عبد الواحد : ص16 مخطوط کتابخانه آیاصوفیا – ترکیه , مراجعه کنید : إیضاح المکنون : ج2 / ص661 , أهل البیت –علیهم السلام- فی المکتبة العربیة .

15-إثبات الوصیة , أبو الحسن مسعودی هذلی : ص155 چاپ إیران

16-سیر الخلفاء , عبد الحمید خان دهلوی : ج8 / ص2

17-إنسان العیون , الحلبی : ج1 / ص165

18-مرآة الکائنات , نشانچه زاده : ج1 / ص383

19-کفایة الطالب , کنجی شافعی : ص260 باب 7

20-ینابیع المودّة , قندوزی حنفی : ج2 / ص306

21-فرائد السمطین , أبو المعالی حموئی جوینی : ج1 / ص425 ح354

22-المناقب , ابو الحسن واسطی جلابی مالکی , مشهور به ابن المغازلی : ص54 ح3 تحقیق : محمد کاظم محمودی – چاپ مجمع تقریب بین مذاهب إسلامی – إیران 1426 هـ

23- معارج الوصول , زرندی : ذیل ترجمه أمیر المؤمنین (علیه السلام)

24-المناقب , أمیر محمّد صالح ترمذی

25-مدارج النبوة , شیخ عبد الحق دهلوی

26-تاریخ کزیده , حمد الله مستوفی

27-مفتاح الفتوح , أحمد بن المنصور الکازرونی

28- مفتاح النجا فی مناقب آل العبا , میرزا محمّد بدخشی

الغدیر , علامه أمینی : ج6 / ص22- 27 أکثر مصادر فوق را ذکر میکند .



می گویند غیر از علی(ع) فردی بنام حکیم بن حزام هم در کعبه متولد شد، آیا این صحیح است؟

بعضی از عزیزان أهل تسنن إدّعاء میکنند که کسی که در کعبه شریفه به دنیا آمده است ؛ حکیم بن حزام ابن خویلد بن أسد بن عبدالعزى بن قصی بن کلاب ، أبو خالد القرشی الاسدی است ! .


نخستین کسی که این مطلب را نقل کرده، زبیر بن بکار متوفای 256هـ است و قبل از او در هیچ کتابی از کتاب‌های اهل سنت نقل نشده و بعد از او نیز هر کس نقل کرده، از زبیر بن بکار است .

وی در جمهرة نسب قریش می‌نویسد :

حدثنا الزبیر قال وحدثنی مصعب بن عثمان قال : دخلت أم حکیم ابن حزام الکعبة مع نسوة من قریش ، وهی حامل بحکیم بن حزام ، فضربها المخاض فی الکعبة ، فأتیت بنطح حیث أعجلها الولاد ، فولدت حکیم بن حزام فی الکعبة على النطح .

مادر حکیم بن حزام به همراه زنانی از قریش وارد کعبه شدند، او که باردار بود ناگهان درد زایمان او را فراگرفت و فرزندش را به دنیا آورد.

الزبیر بن بکار بن عبد الله (متوفاى256هـ) جمهرة نسب قریش وأخبارها ، ج 1 ، ص 77 ،


زبیر بن بکار این روایت را از مصعب بن عثمان بن مصعب بن عروة بن الزبیر بن العوام نقل می‌کند که مبتلا به چند اشکال است:

اولاً:  مصعب بن عثمان مجهول است و در هیچ یک از کتاب‌های رجالی نامی از او برده نشده است ؛

ثانیاً: روایت مرسل است؛ چرا که مصعب بن عثمان، ده‌ها سال بعد از این قضیه به دنیا آمده است، چگونه می‌تواند از این قضیه خبر دهد ؟

ثالثاً: این روایت از ساخته‌های خاندان زبیر و به ویژه زبیر بن بکار است که به خاطر دشمنی با خاندان اهل بیت علیهم السلام افسانه‌های بسیاری ساخته‌‌اند که از جمله آن‌ها همین قضیه است . این مطلب را نیز به خاطر زیر سؤال بردن فضائل اختصاصی امیر مؤمنان علیه السلام جعل کرده‌اند .


از طرف دیگر حکیم بن حزام با خاندان زبیر پسر عمو هستند ؛ چرا که حکیم بن حزام بن خویلد بن أسد بن عبد العزی و خاندان زبیر نیز به اسد بن عبد العزی می‌رسند . این احتمال وجود دارد که خاندان زبیر به خاطر دوستی عمو زاده خود ، این مطلب را جعل کرده باشند .

ذهبی می گوید: مشرک بوده است وبا رسول خدا (صلى الله علیه وآله) سالهای سال جنکیده , در جنک بدر هم بوده است , إسلام را هم نبذیرفته إلاّ سال فتح مکّه سال 8 هـ , وبعد أز آنکه اسلام آورد أز مؤلّفة قلوبهم بوده است

سیر أعلام النبلاء , ذهبی , ج3 , ص44 , شماره12


ابن ابی الحدید معتزلی نقل می کند که برخی می خواهند ولادت امیرالمومنین (علیه السلام) در درون کعبه را که یک قضیه منحصر بفرد است را بگویند که درباره حکیم بن حزام هم وارد شده است. لذا می بینیم که بعضی از اینها می گویند که آنکسی که در کعبه متولد شده است حکیم بن هزام بوده است. یا اگر بخواهیم تعدیل قائل شویم، باید بگوئیم که دو نفر در درون کعبه به دنیا آمدند.

حال دقت بفرمائید:

حکیم بن حزام، در سال فتح مکه مسلمان شده است و از مؤلفة قلوبهم است.

و به تعبیر امیرالمومنین (علیه السلام) در نهج البلاغه، خطبه 16:

قسم به خدایی که بشر را آفرید و دانه را شکافت، آنهایی که در سال فتح مکه، اظهار اسلام کردند، مسلمان نشدند، بلکه لقلقه زبان بود و اینها کفر را در نهان خود مخفی کردند تا روزی که یار و یاور و انصاری برای پیاده کردن اهداف کفری خود پیدا کنند.

در قضیه جنگ صفین هم می فرماید:

امروز همان روزی است حفره های نهان در دل مسلمانان فتح مکه به منصه ظهور رسیده است.

بعد أز مراجعه به کتاب معتبر ومشهور تهذیب التهذیب , ابن حجر , ج10 , ص147 , شماره311 – الاصابة , ابن حجر , ج1 , ص349 – الاستیعاب , ابن عبد البر : ج1 , ص320 . ملاحظه میکنیم که :


1-وفات أو سال 236 هـ بوده است در حالی که 80 سال عمر داشته , وإین به معنای آن است که تولّد أو سال 156 هـ بوده .

2-حکیم بن حزام 13 سال قبل أز عام الفیل به دنیا آمده است .

3-عام الفیل همان سالی است که بیامبر أکرم (صلى الله علیه وآله) به دنیا آمده است که 53 سال قبل أز هجرت بوده است .

پس نتیجه می گیریم که حکیم بن حزام (که إدّعاء میکنند أو در کعبه به دنیا آمده است) 222 سال قبل أز راوی خبر یعنی مصعب بن عثمان به دنیا آمده !! .

پس همچین خبری مورد اعتماد و قبول نمیباشد ؛ وقتی راوی خبر بعد أز 222 سال أز وقوع ماجرا به دنیا آمده کدام عاقل خبرش را باور وتصدیق میکند ؟! . وإین أسطوره را أیادی انحرافی ومبغض بنی أمیّة ساخت وبرداخت کرده اند ! .

در عین حال که حکیم بن حزام تا سال 8 هجری، بت پرست و کافر بوده است. ثانیا مشخص است که ایشان، پسر عموی زبیر است و تلاش دودمان بنی امیه و هواداران زبیر بر این بود که برای او مقام تراشی کنند.

الاصابه، ج1، 349 - الاستیعاب، ج1، ص320


طبری می گوید:

انه کان عثمانیا

او عثمانی مسلک بوده

در غزوات و جنگ هایی که امیرالمومنین (علیه السلام) داشت، او را یاری نکرد.

قاموس الرجال، ج3، ص387


علامه بزرگوار سید جعفر مرتضی عاملی که از شخصیت های کم نظیر جهان تشیع است، کتابی دارد به نام الصحیح من سیرة النبی که بی نظیر و گرانسنگ است. تاریخ رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را از مورخان شیعه و سنی، با تحقیقات عمیق و گسترده مطرح کرده است. در ج2، ص160 این کتاب، وقتی این قضیه را نقل می کند از سیره حلبی که نقل می کند از اسد الغابه، ج2، ص40، بعد از کتاب تاریخ الخمیس، ج1، ص279 می آورد بر اینکه:

اینها در تلاش هستند که مولودین در کعبه را دو نفر قلمداد کنند.

این مشخص است وقتی حاکم نیشابوری، آن شخصیت برجسته اهل سنت می گوید:

فقد تواترت الاخبار أن فاطمة بنت أسد ولدت أمیرالمؤمنین علی بن أبی طالب کرم الله وجهه فی جوف الکعبة.

روایات متواتری است که فاطمه بنت اسد، امیرالمومنین علی (علیه السلام) را در درون کعبه به دنیا آورده است.

مستدرک حاکم، ج3، ص483


همچنین شخصیت های دیگر از اهل سنت را خواندیم که قبل و بعد از حضرت علی (علیه السلام)، هیچ موجودی در درون کعبه به دنیا نیامده است. برخی روحیه نفاق دارند و تاب و تحمل فضائل و مقامات منحصر بفرد امیرالمومنین (علیه السلام) را ندارند و دنبال این هستند که فضیلت تراشی کنند برای کسانی که مخالف امیرالمومنین (علیه السلام) بودند.

******************


شبهه:

1-تولد امیر مؤمنان علیه السّلام در خانه خداوند فضیلت و شرافتى است که پروردگار بزرگ برای بزرگداشت مقام و منزلتش به آن حضرت اختصاص داده است. چرا این فضیلت به پیامبر بزرگ اسلام (ص) که اشرف الانبیا و سیدالمرسلین هستند اعطا نشده است؟
2- روایت شده است که فاطمه بنت أسد ، در حالی که باردار بود ، خانه خدا را طواف می‌کرد ، درد زایمان او را فراگرفت ، در خانه کعبه به روی او باز شد ، پس داخل خانه کعبه شد و فرزندش را به دنیا آ‌ورد ".طواف خانه کعبه در زمان حاکمیت مشرکین و به سبک مشرکین و با اعتقاد شرک آلود به الله و در زمانی که خانه الله 360 بت را در خود جای داده بود و ده سال پیش از بعثت رسول ختمی مرتبت (ص) چه فضیلتی دارد؟ تولد امام علی(ع) در چنین بتخانه ای چه فضیلتی دارد؟مگر نه این است که مشرکین نجس هستند؟ آیا این کاستن از مقام و منزلت حیدر کرار نیست؟ آیا این بت درست کردن از امام علی(ع) و آن هم در بتخانه نیست؟
3- آیا آن امام همام فضیلت کمتری دارند تا با این نوع اسطوره سازی در مقام جبران بربیاییم.
4- مشهور است که برای بدنام کردن یک مکتب ، بد از آن دفاع کنید.آیا شما اینطور نمی کنید؟


پاسخ:

1-عیسی (ع) که به اجماع مسلمانان مقام پیامبر (ص) از او برتر است، با معجزه و بدون داشتن پدر به دنیا آمد!!! آیا کسی می گوید چرا رسول خدا (ص( که مقام او بالاتر بود بدون پدر به دنیا نیامد؟ خداوند به هر بزرگی از بزرگانش ، فضیلتی عطا کرده است ؛ و فضیلت پیامبر از همه بالاتر، زیرا با تولد آن حضرت،‌ تمامی آثار شرک و بت پرستی ، علائم ضعف و شکست پیدا کرد؛ تماثیل به صورت بر روی زمین افتادند، آتشکده ها خاموش شدند و...


2- همین کعبه ای که بتخانه بود و به نظر شما به خاطر وجود بت در آن فضیلتی نداشت و محلی شرک آلود بود ، تا قبل از فتح مکه (با وجود 360 بت در آن و حوالی آن) قبله گاه مسلمانان بود . و پیامبر (ص) نیز با وجود بتخانه بودن کعبه (تا قبل از هجرت) به دور آن طواف می کرد.
اینکه عده ای از موقعیت کعبه سوء استفاده می کردند، دلیل بر سلب فضیلت از خانه کعبه نمی شود.
البته از این نحوه اشکال گرفتن شما، مشخص است که به هر نحو ممکن می خواهید این فضیلت را زیر سوال ببرید!!!


3- شبیه همین اشکال را به رسول خدا (ص) نیز می گرفتند که تو اساطیر را برای ما مطرح می کنی!!! اما کلام رسول خدا (ص) حقیقت بود.
متاسفانه عده ای از اهل سنت، وقتی این فضائل را می بینند، گمان می کنند که از اسطوره های شیعه است و به همین سبب چنین مطالبی را مطرح می کنند؛ اما نمی دانند که مورد این فضیلت در کتب اهل سنت ادعای تواتر شده است!!!


4- مشخص است که عده ای که نمی توانند فضائل برای خلفای خود بتراشند تا به نزدیکی مقام امیر مومنان(علیه الصلاة والسلام)  برسند، فضائل حضرت را منکر می شوند ، تا به زعم آنها مقام حضرت پایین بیاید، و به همین سبب فضائل را ، اساطیر معرفی می کنند ، و طبیعتا کسی که این فضائل را مطرح کند، باید دچار تهمت شود ، روزی به اسم رافضی بودن و روزی به اسم دفاع ضعیف از دین!!!
قاسوک آبا حسن بسواک*** وهل بالطود یقاس الذر.

شبهه:

روایت ولادت در کعبه همگی از یزید بن قعنب هست که شخص مجهول الحالی بوده است.

پاسخ:

علمای اهل سنت در مورد تولد حضرت در کعبه ، ادعای تواتر کرده اند ، که ما نیز در این مقاله به آن اشاره کرده ایم ، ضعف یکی از روات در یکی از اسناد ، سبب ضعیف شدن این مطلب نمی شود .
جدای از اینکه این مطلب بحث تاریخی است و به اجماع علمای اهل سنت در بحث های تاریخی احتیاج به اثبات صحت سند نیست . چه رسد به اینجا که مطلب اجماعی فریقین است.





Image result for ‫مولود کعبه‬‎








منبع:  http://shamimshia.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.